January 15, 2022 Crowdsensing Eva Zupancic
Crowdsensing KumuluzCrowdsensing Pametna mesta

Prvi korak k doseganju ciljev pametnega mesta

Pametno mesto je relativno nov in zelo širok pojem s številnimi definicijami. V grobem pomeni mesto, ki s pomočjo razvite infrastrukture in naprednih IT storitev prebivalcem omogoča visoko kakovost življenja, mestnim oblastem pa enostaven pregled in upravljanje z viri. Prvi korak na poti do pametnega mesta je zagotovo sodelovanje in učinkovita dvosmerna komunikacija z občani.

Med izzive, s katerimi se pri tem srečujejo občine, lahko uvrstimo sledeče:

  • Kako občanom posredovati pomembna obvestila?
  • Kako informirati občane o dogajanju v občini?
  • Kako občane informirati o uspešnem vodenju občine?
  • Kako spremljat zadovoljstvo občanov z vodstvom občine?
  • Kako se povezati z občani, jih razumeti in z njimi zgraditi trajen odnos?
  • Kako vzpostaviti dvosmerno komunikacijo z občani
  • Kako to narediti na hiter in učinkovit način?

Platforma KumuluzCrowdsensing naslavlja te izzive in omogoča pošiljanje ciljnih sporočil občanom na različne kanale. S pomočjo zbiranja podatkov iz različnih virov (senzorji, mobilni telefoni, IoT naprave, zaledni sistemi občine), njihovo agregacijo in anonimizacijo, zagotavljanjem ustrezne varnosti zbranih podatkov, omogoča učinkovito sodelovanje med deležniki pametnih mest in spremljanje odzivov v realnem času. KumuluzCrowdsensing podpira različne možnosti kam, komu, kdaj in kje poslati sporočila uporabnikom, da bodo le-ta dosegla svoj namen in vzpostavila trajen odnos med občani in mestno upravo.

KAM?

Ali je občane o prihajajočih dogodkih v občini boljše obvestiti preko e-maila ali SMS sporočil? Odgovor se skriva v kombinaciji obojega – na primer: pošiljanje e-maila z mesečnim koledarjem dogodkov v občini in pošiljanje SMS opomnika o prihajajočem terminu dogodka samo za tiste dogodke, ki jih občan označi kot zanimive. Platforma KumuluzCrowdsensing je enotni sistem za pošiljanje sporočil na različne kanale: e-pošto, SMS in mobilna obvestila (push notification). Prav tako podpira pošiljanje sporočil na več kanalov hkrati in enostavno preklapljanje med kanali tekom komunikacije.

Izbira kanala za pošiljanje sporočil

KOMU?

Obvestilo o izklopu elektrike v določenem okrožju je relevantno samo za prebivalce le-tega. Za ostale predstavlja neželene vsebine (spam), ki vodijo k temu, da prebivalci obvestil občine ne jemljejo več kot relevantne. KumuluzCrowdsensing na podlagi statističnih analiz in integracije z internimi sistemi izdela profile uporabnikov. Natančni profili strank omogočajo napredno segmentacijo in s tem pošiljanje pravih sporočil pravim naslovnikom z uporabo pravih kanalov.

Pošiljanje obvestil izbranim skupinam.

KDAJ?

Glede na vsebino in preference posameznika je pri učinkoviti komunikaciji pomemben tudi čas pošiljanja. Ali je pošiljanje sporočila ob 21h primerno? Odvisno. Če gre za nastavljeni opomnik, da je naslednji dan odvoz BIO odpadkov, ki prejemnika spomni na to, da nastavi zabojnik na ustrezno mesto - je primerno. Če gre za sporočilo, da je potrebno izpolniti vlogo in jo oddati – ni najbolj primerno, saj ljudje o takem času tipično niso več za računalnikom. S tem namenom KumuluzCrowdsensing omogoča, da lahko sporočila pošljete takoj ali ob določenem času, ki ga predhodno nastavite.

Pošiljanje sporočil takoj ali ob nastavljenem času.

KJE?

V določenih primerih ni pomemben čas pošiljanja, temveč lokacija prejemnika. Ko uporabnik parkira na območju Zone 2, dobi informacijo o tarifi in povezavo za plačilo parkirnine. Pošiljanje sporočil ob pravem trenutku je možno s pomočjo najsodobnejšega algoritma za spremljanje geolokacije. KumuluzCrowdsensing vključuje nastavitve za pošiljanje sporočil, ko uporabnik vstopi, zapusti ali se določen čas nahaja na določeni lokaciji. Tako lahko z uporabnikom vzpostavimo personalizirano in relevantno komunikacijo.

Pošiljanje sporočil, ko uporabnik vstopi, zapusti ali se določen čas nahaja na določeni lokaciji.

Kako ustrezno izbrati parametre kam, komu, kdaj in kje poslati sporočilo ni lahka naloga. V veliko pomoč pri tem so statistični podatki, s katerimi lahko spremljamo, kakšen je bil odziv na poslano sporočilo. KumuluzCrowdsensing omogoča analitično spremljanje sporočil: koliko sporočil je bilo prebranih, kdaj, kje, katere povezave je prejemnik odprl, ipd. in na podlagi tega izdela profile uporabnikov in avtomatizira pošiljanje sporočil.

Statistični podatki za poslana sporočila.

Učinkovita komunikacija med deležniki pametnih mest je prvi korak k uresničevanju ciljev pametnega mesta. Platforma KumuluzCrowdsensing ima razvite napredne funkcionalnosti za zbiranje podatkov in sodobno komunikacijo, ki omogočajo hiter razvoj zahtevnih aplikativnih rešitev pametnih mest po meri. Če vas zanima demonstracija funkcionalnosti platforme KumuluzCrowdsensing, nam pišite na info@kumuluz.com in skupaj bomo poiskali najboljše možnosti uporabe platforme za vaše pametno mesto.

Vključite se v naš poštni seznam

Vključite se v poštni seznam in prejemajte informacije o zadnjih novostih in posodobitvah.